Fight Cancer And Run 11 / 6 2016

Lördagen den 11 juni var det dags för det första Fight cancer and run loppet här på Åland. Många anmälde sig till de olika klasserna, allt från små knattar, till stafettlag, företag som utmanade varann och folk som både gick och sprang loppet. Det är ju så att alla känner vi någon som drabbats av den eländiga cancern. Så varför inte dra sitt strå till stacken och betala anmälningavgiften och således ge en slant och så röra på fläsket på samma gång.

Det passade jag (Ninni, i rosa) och vännen Lisen på att göra. Vi ställde upp, kul var det och kändes bra. Att man kan göra åtminstone det lilla.
Härligt också att så många ställde upp - och detta var dessutom första gången, jag är rätt säker på att det kommer att ordnas igen nästa år och då lär ännu fler vara med. Så tror jag och så hoppas jag.


Givetvis var husbilen Knasen med i stan, och agerade bubbelkyl ;-) så när vi genomfört loppet så bjöds vi på bubbel och färska jordgubbar av våra fina "gubbar".
Sen åkte vi hem till Anders och Lisen (husbilen Rocky) där vi grillade och åt gott, och bara njöt av helgen.
Sen mitt i allt så var helgen slut och det var dags att dra hemöver och ställa in sig på jobb igen.

1 kommentar: